Omegapoint Group, ledande inom cybersäker digitalisering, stärker sin position på marknaden genom att välkomna Andreas Collin som ny marknadschef (CMO). Andreas kommer att ha ett övergripande ansvar för Omegapoints samtliga varumärken och leda koncernens kommunikation för att befästa rollen som tankeledare inom cybersäker digitalisering.
Med en gedigen bakgrund inom strategisk marknadsföring tar Andreas Collin med sig omfattande erfarenhet från tidigare roller där han framgångsrikt har byggt starka varumärken och drivit företags tillväxt. Senast som marknadschef i Omegapoints dotterbolag Basalt, där han bidragit till att etablera företaget som en auktoritet inom säkerhetsskydd.
I sin nya roll kommer Andreas att fokusera på att positionera Omegapoint som det självklara valet för organisationer som söker avancerade lösningar för en säker och hållbar digitalisering.
– Omegapoint har redan ett starkt rykte som expert på cybersäkerhet och digitalisering. Min ambition är att ta detta till nästa nivå genom att skapa en tydlig och sammanhängande varumärkesstrategi som stärker vårt tankeledarskap och vårt erbjudande på den nordiska arenan, säger Andreas Collin, CMO på Omegapoint Group.
Omegapoint har länge varit en pionjär inom cybersäker digitalisering, och med Andreas i spetsen för marknadsföringsarbetet är målet att ytterligare förstärka företagets position som en partner som inte bara följer utan leder utvecklingen inom cybersäkerhet.
– Vi är mycket glada att välkomna Andreas till Omegapoint. Hans erfarenhet och vision kommer att vara avgörande för vår ambition att bli den mest respekterade aktören inom cybersäkerhet och digitalisering, säger Johan Malmliden, koncernchef i Omegapoint Group.
Tillsammans med sitt team kommer Andreas Collin att arbeta för att driva strategiska initiativ som stärker Omegapoints varumärke, ökar synligheten på marknaden och inspirerar företag och organisationer att se nyttan av säkra digitala lösningar för framtiden.